Název: Name: | Micubiši G3M1c model 11C | Mitsubishi G3M1c Model 11C |
Originální název: Original Name: | 九六式陸上攻撃機一一型 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1937 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 34 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1935 Ka-15 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4770 kg | 10516 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7642 kg | 16848 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8400 kg | 18519 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 25,000 m | 82ft 0,25in |
Délka: Length: | 16,450 m | 53ft 11,63in |
Výška: Height: | 3,685 m | 12ft 1,08in |
Plocha křídla: Wing Area: | 75,00 m2 | 807.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 101,89 kg/m2 | 20.87 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mitsubishi MK8 Kinsei 3 o startovním výkonu 669 kW (910 k); v h= 2 000 m výkon 581 kW (790 k) Vrtule: trojlisté kovové HS 6111 se stavitelným úhlem náběhu o průměru 3 510 mm | Mitsubishi MK8 Kinsei 3 rated at 898 hp for take-off and 779 hp at 6,562ft three-blade variable-pitch metal propellers HS 6111 of diameter 10ft 4in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3805 l | 837 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 348 km/h v 2000 m | 216.2 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v 2000 m | 155.3 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,76 min do 3000 m | 9,76 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7480 m | 24541 ft |
Dolet: Range: | 3750 km | 2330.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4550 km | 2827.2 mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve třech zatažitelných střeleckých věžích. Pumy nebo torpédo: do 800 kg na závěsech pod trupem (12x 60 kg nebo 2x 250 kg nebo 1x 800 kg) | One flexible 0.303in Type 92 machine-gun in each of the two retractable dorsal turrets and one retractable ventral turret Bomb-load: one 800 kg torpedo or 800 kg of bombs carried externally under the fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九六式陸上攻撃機一一型 / Shiki rikujo kogekiki / Námořní útočný bombardér typ 96 model 11 Spojenecké kódové jméno Nell | 九六式陸上攻撃機一一型 / Shiki rikujo kogekiki / Type 96 Model 11 Land-based Attack Aircraft Allied reporting name "Nell" |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillon Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War; Naval Institute Press, Annapolis, rok 1979. William Green, Famous Bombers of the Second World War, Second Series; Hanover House, Garden City, NY; rok 1960. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X www.historyofwar.org http://www.combinedfleet.com/ijna/g3m.htm http://www.go2war2.nl/artikel/531 www.warbirdsresourcegroup.org http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_G3M www.aviastar.org www.aircraftresourcecenter.com archiv autora |